Słupski Ośrodek Kultury, Ośrodek Teatralny Rondo wraz z Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego zapraszają nauczycieli, pedagogów i animatorów do udziału w BEZPŁATNYCH warsztatach "Jak wykorzystać pedagogikę teatru w praktyce szkolnej i przedszkolnej? oraz na prezentację portalu „TEATROTEKA SZKOLNA".

3 listopada 2020 r. godz. 16.30-19.30, OT Rondo (ul. Niedziałkowskiego 5a w Słupsku)

Zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Teatroteka Szkolna to portal zachęcający nauczycieli do wykorzystywania metod pedagogiczno-teatralnych na lekcjach oraz w ramach zajęć pozalekcyjnych (np. kołach teatralnych, lekcjach wychowawczych), opracowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Portal zawiera materiały edukacyjne, m.in. konspekty zajęć podzielone według grup wiekowych (3-6 lat, 7-9 lat, 10-12 lat, 13-15 lat, 16-19 lat) oraz materiały audiowizualne, pokazujące ćwiczenia rozgrzewkowe i lekcje wykorzystujące teatr.

Warsztaty: Jak wykorzystać pedagogikę teatru w praktyce szkolnej i przedszkolnej? Ich celem jest poznanie metod pedagogiczno-teatralnych w ramach doświadczenia warsztatowego, a tym samym narzędzi umieszczonych na portalu „Teatroteka Szkolna”. Jak również przyjrzenie się, w jaki sposób pedagogika teatru może być przydatna w działaniu szkolnym na lekcji lub na zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych przez nauczycieli, animatorów, czy instruktorów teatralnych.

Program spotkania:

  1. Prezentacja portalu Teatroteka Szkolna (30 min)
  2. Warsztaty narzędziowe: Jak wykorzystać pedagogikę teatru w praktyce szkolnej i przedszkolnej? (2 h 30 min)

Prowadzący:

Daniel Stachuła

Pedagog teatru, teatrolog, filolog, operolog, doktorant w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów UAM, gdzie prowadzi zajęcia dla studentów (m.in. teatr muzyczny, historia inscenizacji operowych, wprowadzenie do pedagogiki teatru). Współtworzy projekt edukacyjny Off Opera (wcześniej Opera Know-how). Prowadzi warsztaty pedagogiczno-teatralne dla uczniów, a także nauczycieli, edukatorów i pedagogów. Współpracuje z Teatrem Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Uczestnik programu Liderzy Teatroteki Szkolnej (2016/2017), autor scenariuszy zajęć pedagogiczno-teatralnych. Pedagog teatru współpracujący przy programie Lato w Teatrze. Jako reżyser zadebiutował w ramach Laboratorium Teatru Operowego w 2016 roku na dużej scenie poznańskiego Teatru Wielkiego, realizując operę Henry’ego Purcella Dydona i Eneasz (dyr. P. Esswoood). Współtworzył spektakle: Pomiędzy (2014), Antreprener w kłopotach (2015), Dydona i Eneasz (2016), Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela (2017). Nominowany do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii Debiut Roku (2016). Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2015), Miasta Poznania (2016), Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2018). Publikował m.in. w „Pamiętniku Teatralnym”, „Scenie”, „Ruchu Muzycznym”, „Czasie Kultury”, „Pro Libris”, „Pro Arte”.