Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 2019/02_LUTY/Aala_Oola oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.
Reżyseria i scenariusz: Marek Sadowski
Muzyka: Patryk Skarbek-Tłuchowski
Występują: Małgorzata Burjan, Marek Sadowski
Premiera: 10 listopada 2018r.
„Chłopem i babą stworzył nas Bóg” – koncert komediowo-romantyczny. Kolejne etapy zakochania, poszukiwań Drugiej Połówki i codzienne kłopoty bycia we dwoje; a wszystko to opowiedziane z lekkim przymrużeniem oka, z napisanymi specjalnie na tę okazję piosenkami. Klimatyczny koncert na dwa głosy, pianino i gitarę miał swoją premierę w Teatrze Gdynia Główna, skąd pochodzi reżyser, autor tekstów i główny aktor wydarzenia Marek Sadowski. Teraz przyszedł czas na Słupsk i Teatr Rondo, gdzie tworzą Małgorzata Burjan i Patryk Skarbek- Tłuchowski.
Reżyseria: Wiesław Dawidczyk
Muzyka i muzyka na żywo: Wiesław Dawidczyk
Występują: Nikola Chmyłko, Oliwia Fira, Laura Gala, Dorota Galimska, Magdalena Jarząb, Monika Spaczyńska, Kamila Wasilewicz, Kacper Bokacz, Hubert Kroplewski, Łucja Mieliwodzka, Oskar Degórski
Premiera: 11 kwietnia 2019r.
Spektakl zrealizowany w poetyckiej konwencji bajki stwarza pozór opowieści dla dzieci, choć przemyca w sobie uniwersalne przesłanie również dla dorosłych widzów, dotykając problemu sprawiedliwości i jej istnienia.
Występują: Łukasz Bartyzel, Aleksandra Danielewicz, Wanesa Dyś, Marcelina Iwanicka, Julia Nawacka, Kacper Pranga, Amelia Smolińska
Reżyseria i opracowanie wokalne: Anna Rau
Muzyka: Krzysztof Rau
Głosy z offu: Michał Studziński, MATERIA PRIMA, Anna Rau
Montaż dźwięku: Robert Ochociński
Premiera: 27 kwietnia 2019r.
Śpiewniki domowe” - pół-recital, pół-spektakl oparty na motywach twórczości Stanisława Moniuszki. W siedmiu muzycznych obrazach zobaczymy opowieść o cyberprzestrzeni pełnej nienawiści, poczucia izolacji, strachu, samotności, miłości – słowem, o miejscu, w którym na co dzień przebywają młodzi twórcy spektaklu.
Karkołomny zabieg połączenia tekstów pieśni z moniuszkowskich „Śpiewników domowych” z komentarzami, memami, mniej lub bardziej anonimowymi hejtami wziętymi wprost z internetu czyni ten spektakl desperacką podróżą w czasie, próbą odnalezienia momentu, w którym człowiek człowiekowi przestał być... człowiekiem. To refleksja o języku, którym się posługujemy, o cienkiej granicy między żartem a obelgą, o tym, na co sobie pozwalamy wobec innych i na co innym pozwalamy wobec siebie.
To również momentami opowieść o dotkliwej samotności i wołanie o pomoc. Przewrotne zestawienie archaicznie już, dla młodego pokolenia, brzmiących tekstów Czeczota, Zachariasiewicza czy Syrokomli z internetową nowomową, nadaje „Śpiewnikom...” nową jakość, w przekorny sposób je „aktualizując”.Zabieg ten pozostawia odbiorców z pytaniem – co tworzyłby Moniuszko dzisiaj? Do jakich tekstów pisałby swoje pieśni?Na te pytania szukamy odpowiedzi, wykorzystując w spektaklu wiersze Grzegorza Uzdańskiego, prowadzącego bardzo popularną na facebooku stronę „Nowe wiersze sławnych poetów” oraz fragmenty prozy Jakuba Żulczyka.Utwory ze „Śpiewników domowych” Moniuszki w innowacyjny sposób zaaranżował Krzysztof Rau – student piątego roku studiów kompozytorskich na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W nowej odsłonie zaskakują mieszanką elektroniki, połamanych dźwięków, zmienionej chromatyki, nadal jednak pozostają tymi samymi pieśniami – usłyszymy między innymi „Prząśniczkę”, „Pieśń wieczorną”, „Chochlika” i „Kozaka”.
fot. Jadwiga Girsa-Zimny
Wykonanie: Anna Rau i Ilona Zaremba
Reżyseria: Stanisław Miedziewski
Scenariusz: Bożena Konarowska
Premiera: 20 października 2019r.
"Hanna i Hannelore" to realizowany przez Słupski Ośrodek Kultury projekt, obrazujący powojenną rzeczywistość Słupska, trudne relacje polsko-niemieckie i losy ludzi, dla których Słupsk w 1945 roku stał się domem, oraz tych, dla których przestał nim być.
Projekt powstał we współpracy z Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku i przy wsparciu finansowym Muzeum Historii Polski i Miasta Słupska.Dopiero w 1945 roku Słupsk znalazł się w granicach Polski. Z tym stanem rzeczy wiązała się konieczność jego zasiedlenia. Według danych z pierwszego przeprowadzonego po wojnie spisu ludności Słupsk liczył 33 115 osób, w tym 32 026 osób ludności napływowej (przede wszystkim z kresów II Rzeczpospolitej oraz mieszkańcy Warszawy i jej okolic) i 1089 autochtonów.Projekt „Hanna i Hannalore” ma być wieloskładnikowym wydarzeniem kulturalnym przywracającym pamięć o skomplikowanych relacjach powojennych mieszkańców Słupska, ale też „opowieścią” o budowaniu życia od podstaw w nowej rzeczywistości polityczno-społecznej ziem odzyskanych.
Reżyseria i muzyka na żywo: Wiesław Dawidczyk
Wykonanie: młodzieżowy teatr pOCZEKALNIA sNÓW w składzie: Oskar Baran, Karolina Błaszczyk, Kasia Borek, Monika Domaros, Maja Kalinowska, Kamila Kępska, Sylwia Smugała
Premiera: 8 marca 2019r.
Spektakl na podstawie wierszy Piotra Macierzyńskiego
fot. Krzysztof Piotrkowski
Spektakl grupy Teatr Osobliwy
Reżyseria: Agata Andrzejczuk
Wystąpili: Karolina Poziarska, Karolina Czujko, Karolina Żołecka, Emilia Książek, Oskar Jędrzejewski
Premiera nagrania: 2 lipca 2020r.
Historie złotej rybki znają zapewne wszyscy. Wszyscy też czasami marzą o spotkaniu z rybką, która spełnia życzenia.Zamarzył i Teatr Osobliwy. I tak powstała „Rzecz o złotej rybce” w reż. Agaty Andrzejczuk.Przedstawiamy spektakl, który powstał w czasie nie najzwyklejszym. Powstał dzięki zaangażowaniu i chęciom uczestników zajęć teatralnych i ich rodziców. Powstał z pragnień i potrzeb opowiedzenia o tym, co nas zajmuje.
Spektakl grupy Dzieciaki zza kurtyny
Reżyseria: Agata Andrzejczuk
Wystąpili: Alicja Ziętara, Martyna Cistowska, Lena Błaszczyk, Zofia Szaciłło
Premiera nagrania: 2 lipca 2020r.
Kilka miesięcy pracy "face to face", potem kilka tygodni pracy zdalnej i krótki powrót w czasie "odmrażania". Ale bez względu na okoliczności zawsze gotowość wśród młodych zapaleńców teatralnych i zaangażowanie rodziców, stających się operatorami, fotografami i specjalistami dziedzin wielu.
I tak oto zrodziło się, a i w międzyczasie zmieniło formę "El futuro".
Zapraszam na głos młodych o przyszłości...poetycki kolaż z przymrużeniem oka.
reżyseria: Antoni Franczakwykonanie: Ewa Kasprzyk, Anna Małek, Jadwiga Wszołek, Ryszard Hetnarowicz, Jerzy Karnicki, Tadeusz Rokicki, Marek Sosnowski, Wiesław Tęsny
Spektakl prezentowany w Bratysławie od 3 -14 listopada 1977 r.
„Chleb przepiękna jak się okazało etiuda osnuta w tle „Burłaków” Ilij Repina i obrazująca zwycięski zryw październikowy za pomocą jedynie ruchu, światła i dźwięku. Realizatorzy inscenizacji przeszli w niej samych siebie. Przyjmowano ich więc wszędzie serdecznie, witając chlebem i solą i obdarowując dziesiątkami wzruszających wręcz upominków (…) W Bratysławie zebrali gratulacje od ministerstwa kultury SSR i konsula generalnego PRL. (…) Słupska grupa teatralna podobała się wszystkim. Święciła triumfy zarówno w Słowackim Teatrze Narodowym w Bratysławieoraz na scenach J. Janacka w Brniei P. Bezruca w Ostrawie, jak też w salach robotniczych domów kultury, przy zakładach i fabrykach przemysłowych.”Jerzy Lissowski 17 grudnia 1977 r. Głos Pomorza nr 286
Na podstawie twórczości Ireneusza Iredyńskiegoscenariusz i reżyseria: Antoni Franczak
25 maja 1975 r. I miejsce na V Wojewódzkim Przeglądzie Teatrów Amatorskich w Białogardzie oraz nagroda za scenariusz i reżyserią dla Antoniego Franczaka
„Od trzech czy czterech lat w naszym amatorskim ruchu teatralnym coraz znaczniejszą rolę odgrywa Teatr Poezji i Dialogu „Rondo II” ze słupskiego PDK. Tym razem „Rondo II” także nie zawiodło, „Różę wiatrów” Ireneusza Iredyńskiego uznano za spektakl przygotowany właściwie niezbędnie: intrygująca koncepcja inscenizacyjna, precyzja wykonania, a przede wszystkim czytelność i niezbędność gestu, każdego szczegółu przekazywanej ze sceny sprawy… Czegóż jeszcze trzeba, żeby przyznać Antoniemu Franczakowii członkom jego zespołu rację w obranych przez nich kierunku artystycznych poszukiwań?”1 czerwca 1976 r. Głos Koszaliński
Teatr Poezji i Dialogu ”Rondo” przy PDK w Słupsku
scenariusz na podstawie poezji Andrzeja Bursyscenariusz i reżyseria: Antoni Franczakscenografia: Stefan Morawskiopracowanie dźwiękowe: Seweryn Górskiwykonanie: Krystyna Trojanowska, Maciej Dzierżawski, Zenon Czapski, Jerzy Karnicki, Marek Sosnowski, Ryszard Hetnarowicz, Zbigniew Moskal, Andrzej Szulc, Zbigniew Szkudlarek
premiera: 17 listopada 1974 r.
Nagroda za „poszukiwanie teatralnego kształtu poezji A. Bursy” na Festiwalu Teatrów Poezji i Publicystyki w Płocku 1975 r.
„Kilkakrotnie pisaliśmy już o działalności amatorskiego Teatru Poezji i Dialogu „Rondo” przy PKD. I znowu aktorzy „Ronda” przysporzyli splendoru kulturze słupskiej. „Rondo” powróciło niedawno z Festiwalu Poezji i Publicystyki w Płocku, przywożąc jedną z sześciu głównych nagród, przyznaną za poszukiwanie teatralnego kształtu poezji Andrzeja Bursy. (…) W pochlebnych recenzjach pisano m. in., że słupski teatr „Rondo” okazał się bardzo interesujący, podobał się nie mniej niż laureat nagrody Ministerstwa Kultury i Sztuki.”wir Głos Koszaliński 17 marca 1975 r.
„Ten sam kierunek poszukiwań formalnych, tyle tylko, że sarkastyczną ironię, kpinę zastępuje mniej bulwersujące widza groteska. Świetny warsztat reżyserski, pokaz nad podziw dobrego aktorstwa.”Zbigniew Kowalski Czas 7 stycznia 1879 r. Nr 206